Sunday, August 13, 2017

Camping

'Awak pegi tutup lampu surau tu'

'Ok cikgu'

*Lampu ditutup, pintu dirapatkan*

'Haa cepat pakai kasut..'

Sambil kaki sibuk menyarung kasut, mata tertancap pada bahagian dalam surau.

Eh.

'Awak ni kenapa tak tutup lampu. Kan dah suruh tutup lampu.'

5 saat berlalu tanpa sebarang bunyi..

'CIKGU! SAYA DAH TUTUP LA'

'Habistu kenapa menyala lagi?'

Mata bertentang mata..

'Awak jangan buat lawak la..'

'AHHH CIKGUUU HANTU HANTU, SAYA TAKUTTT'

Saya masih belum habis pakai kasut, maka dengan pantas tangan saya memeluk erat tangannya.

'CIKGU LEPASKAN SAYAAAAA'

Eh, hang pikiaq hang sorang ja takut, aku pon takuttt.

'Habistu jangan la tinggal cikgu kat sini'.Berdebar-debar.

Murid itu sudah separa histeria menjerit kuat ketakutan. Meronta-ronta minta dilepaskan. Heh, memang tak laa nak lepas.

Kemudian ada murid datang menghampiri, 'Kenapa ni?'

'Eh, awak lampu tu terpasang sendiri la. Cuba intai, ada orang ke'. Nak tengok sendiri, dah ketaq lutut dah..tak mampu nak jenguk ke dalam.

'Ada orang la cikgu..'

Fuh. Penakut level apa ni. T.T

Harap-harap saya tak kena camping lagi tahun ini. Cukup-cukuplah membakar diri di tengah padang.


P/S : Study baik-baik. Nanti boleh balik sini ^_^

No comments: